Skip to content

wat u moet weten

Huisregels
Om incidenten en verwarring te voorkomen, zijn er door de praktijk huisregels opgesteld met als doel een prettige en veilige omgeving te creëren voor cliënten en medewerkers.

  • U kunt zich aanmelden bij de praktijk door het telefoonnummer te gebruiken of een email te sturen waarin u aangeeft op welk telefoonnummer wij u kunnen bereiken voor het maken van een afspraak.
  • Binnen 2 dagen maken we met u een afspraak. Dit kan met of zonder verwijzing.
  • Behandeling vindt plaats op verwijzing van huisarts, specialist of volgens het Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie protocol (DTF).
  • Bij uw eerste bezoek aan de fysiotherapeut, wordt u verzocht om een legitimatiebewijs mee te nemen.
  • Indien u bij verhindering de afspraak 24 uur van tevoren afzegt, hoeven we de kosten voor de behandeling niet bij u in rekening te brengen.
  • Wij verzoeken u in verband met Corona maatregelen een schone eigen hoes- of badlaken en kleine handdoek mee te brengen.
  • U bent vrij in uw keuze van fysiotherapeut. Wel is het zo dat binnen ons team ieder zijn eigen specialisaties heeft. Vraag hiernaar en geef eventueel aan of u een specifieke verwijzing heeft.
  • Indien u niet in staat bent om naar de praktijk te komen kan op verzoek van de (huis)arts of specialist aan huis behandeld worden.
  • Het is niet altijd mogelijk om uw fysiotherapeut zelf telefonisch te spreken. U kunt dan uw telefoonnummer achterlaten, dan wordt u zo snel mogelijk teruggebeld.
Overige informatie
  • Fysiocentrum Veenstreek heeft contracten met alle zorgverzekeraars. Wanneer u voldoende verzekerd bent worden de behandelingen altijd rechtstreeks bij de betreffende zorgverzekeraar gedeclareerd.
  • Informatie met betrekking tot de kosten van een behandeling kunt u vragen aan de fysiotherapeut. Er hangt ook een tarievenlijst in de wachtkamer
  • De patiënt is zelf verantwoordelijk voor de vergoeding van fysiotherapeutische consult(en) en voor het bijhouden van het maximaal aantal te vergoeden behandelingen vanuit de zorgverzekering en voor eventuele vooraf aan te vragen machtiging en/of verlenging.
  • Het is voor de patiënt niet mogelijk zich aan betaling van een door de fysiotherapeut gegeven behandeling te onttrekken als achteraf blijkt dat de klant hiervoor niet verzekerd is of wanneer zijn zorgverzekeraar niet bereid is behandelnota’s te restitueren.